Genocidi a Ruanda i Darwinisme social

Relacionat amb l’entrada sobre el Darwinisme Social, volia fer menció d’una notícia llegida recentment la qual em va  resultat commovedora, referent al Genocidi que va tenir lloc a Ruanda al 1994, quan  milers de  ruandesos d’ ètnia tutsi van morir assassinats de forma brutal i massiva a mans de l’ ètnia hutu.   Concretament volia centrant-me en un episodi específic, quan soldats de la ONU van abandonar milers de ruandesos tutsis refugiats en una escola als quals oferien protecció davant de l’amenaça dels militants hutus extremistes.  Com a conseqüència d’aquesta retirada per part de les Nacions Unides, els refugiats van morir assassinats per la causa hutu.  

S’estima que a Ruanda, la matança va ser d’unes  800.00 morts.

Si tornem al Darwinisme Social,  entès com la creença de que el progrés cultural i biològic depèn de del lliure joc de les forces competitives en la lluita  per las coses, sigui la nació, la raça o el aliment,  podríem dir que el progrés biològic i cultural  de Ruanda va dependre del lliure joc de les forces de la violència d’una part de la població, la ètnia hutu, que va lluitar a través de la violència, per imposar la seva raça. I en aquest cas concret també, del lliure joc de les nacions Unides que va decidir no intervenir per  lluitar per la raça tutsi a la qual se suposa que havien d’haver ofert protecció. Aquest genocidi va trencar amb la evolució natural del que hagués estat l’evolució de l’ètnia tutsi i per tant en l’evolució de la nació sencera de Ruanda. .

Quan es produeixen guerres, mantances, violacions, actes d’imposició o submissió,  entre nacions, races, ètnies, cultures o religions, pels motius que siguin, s’està incidint en l’evolució d’aquestes. Les espècies, com deia Darwin evolucionen, es modifiquen o s’extingeixen. Les races, ètnies, cultures  i religions també evolucionen, es modifiquen  o desapareixen i això depèn del lliure joc de les persones i  grups socials que intervenen i en les seves actuacions vers ells mateixos i vers els altres.

Anuncios

~ por antropologia2010 en abril 11, 2010.

Una respuesta to “Genocidi a Ruanda i Darwinisme social”

  1. Es cert que les cultures són canviants. Però també és evident el que tu senyales: que els conflictes en definitiva es justifiquen, s’impulsen a partir de conviccions, creences, significats que són culturals: “som millors que ells”, “no mereixen viure”. I així desconeixem que són tant éssers humans com nosaltres.

Responder

Introduce tus datos o haz clic en un icono para iniciar sesión:

Logo de WordPress.com

Estás comentando usando tu cuenta de WordPress.com. Cerrar sesión /  Cambiar )

Google+ photo

Estás comentando usando tu cuenta de Google+. Cerrar sesión /  Cambiar )

Imagen de Twitter

Estás comentando usando tu cuenta de Twitter. Cerrar sesión /  Cambiar )

Foto de Facebook

Estás comentando usando tu cuenta de Facebook. Cerrar sesión /  Cambiar )

w

Conectando a %s

 
A %d blogueros les gusta esto: